vineri, 1 mai 2009

Koninginnedag(Ziua reginei)-30 aprilie-Olanda

In fiecare an pe 30 aprilie olandezii sarbatoresc ziua reginei. Majoritatea oamenilor au liber si incep de pe 29 aprilie seara sa petreaca. In toate marile orase sunt organizate concerte cu toate tipurile de muzica.

Pe 30 totul devine portocaliu. Oriunde te-ai uita ai vedea cel putin o pata de portocaliu. De cand sunt in Olanda am observat ca olandezii au obiceiul ca in aceasta zi, improvizand tarabe sau de cele mai multe ori direct pe asfalt, sa vina cu lucruri vechi pe care nu le mai folosesc si sa le scoata la vanzare. Eu consider acest gest ca pe unul de zgarcenie. Poate unii ar zice ca nu am dreptate, ca traim o perioada in care nimic nu mai e gratis. Asta asa e! Nimic nu e gratis, dar cateva hainute donate la o casa de copii sau la un azil de batrani cred ca ar valora mult mai mult decat cativa euro incasati pe vanzarea lor.

Dar sa revenim la subiect. Oamenii ies in numar foarte mare pe strazi. Cred ca nu gasesti picior de olandez in casa in aceasta zi. Beau, canta, danseaza, intr-un cuvant: se simt bine!!! Majoritatea vin cu bicicletele. Nu cred ca in Romania ati vazut vreodata zeci poate sute de biciclete ''parcate'' pe trotuare. Concertele in aer liber au loc doar pana la 12 noaptea! Apoi totul continua in baruri si discoteci pana la 4-5 dimineata!

Eu din pacate a trebuit sa muncesc. Tura de noapte! Asa ca nu am putut sa ma distrez cum as fi vrut. Vine insa sambata si am sa recuperez si ziua reginei!

Anul acesta ziua reginei a fost marcata de un eveniment nefericit ce a avut loc in Apeeldoorn.
Despre acest subiect voi face o postare separata. Stati pe faza!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu