marți, 17 decembrie 2013

Nici prin gand nu-mi trecea

Am devenit cetatean Olandez

Este oficial: sunt cetatean olandez si incepand de saptamana viitoare pot cere pasaport olandez.
Ieri am fost invitat la ceremonia de depunere a juramantului.

Tara mea natala este Romania, o tara foarte frumoasa. Ar fi locul ideal pentru vacante daca ar fi totul in regula. Nu vreau sa numesc la ce ar mai trebui lucrat, dar toata lumea stie ca daca nu se schimba mentalitatea romaneasca atunci nimic nu se va schimba si va ramane totul la fel sau mai rau. Multi cred ca Romania nu va ajunge niciodata la nivelul tarilor din Europa de vest, dar eu raman optimist si sper ca macar nepotii mei sa gaseasca o Romanie mai buna, cu drumuri mai bune, cu oameni mai fericiti, mai putina coruptie...

Acum 5-6 ani am venit in Olanda sa muncesc ca asistent medical prin intermediul unei agentii de plasare de forta de munca. Despre ea am auzit de la o cunostinta, in timpul unei conversatii despre un alt ,,loc de munca''. Mi-a spus ca in spitalul din oras era un anunt precum ca se cauta asistenti medicali pentru Olanda. Imediat am simtit ca este o oportunitate foarte buna pentru mine de a pleca din tara si a face bani. La cateva luni dupa aceea eram in Olanda si invatam limba olandeza, o limba nu tocmai usor de invatat. Timp de cateva luni am studiat, iar apoi am primit un loc de munca. Aveam un vis: sa am propria mea masina, casa mea si sa-mi intemeiez o familie. Din primii bani de salariu mi-am luat o masina, apoi am inceput sa-mi iau un tv, un frigider, canapele, mobila de dormitor, cuptor cu microunde, toate din banii de salariu fara sa fac imprumut. Bineinteles ca la inceput le aveam la mana a doua, dar apoi le-am cumparat pe toate noi, toate astea in decursul a 2-3 ani. Intr-o perioada am avut dou job-uri. Munceam in medie 60 ore pe saptamana, castigam bine, dar plateam si impozit mare. In urma cu doi ani mi-am intalnit dragostea vietii mele si impreuna am reusit in acest an sa ne luam o casa. Cea mai frumoasa casa, a noastra este!!
Totul era bine, aveam masina, aveam casa, aveam familie, mergeam in fiecare an in vacante, dar ceva lipsea:copiii. Dupa 2 ani de locuit impreuna prietena mea nu ramanea insarcinata. La inceputul anului acesta am fost la spital si am inceput sa facem teste. Rezultatul a fost ca sansele ca noi sa avem un copil erau de 25%. Prietena mea nu era entuziasmata, insa eu eram optimist si am zis ca 25 inseamna mai mult decat 0(nimic). Si la sfarsitul vacantei de vara miracolul s-a intamplat: prietena mea ramasese insarcinata! Asa ca anul viitor in martie -aprilie vom avea o fetita.

Tot la inceputul anului am inceput si procedurile de cerere a cetateniei olandeze. Si dupa aproape un an de asteptare iata ca ceea ce nici prin gandnu-mi trecea s-a implinit: sunt cetatean olandez.
In toti acesti ani petrecuti in Olanda nu a fost totul roz. Am avut si probleme, dar am ramas tot timpul optimist si am gandit pozitiv si acest lucru m-a ajutat.

Sunt bucuros cu optiunea pe care am luat-o, Olanda imi ofera mai mult decat mi-a oferit Romania. Multumesc poporului olandez ca m-au adoptat, dar intotdeauna o parte din inima mea va bate pentru Romania.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu